S1, A1: Dr Alan Strauss, en terapeut som sörjer sin frus död, tar sig an en ny och förbryllande klient. Under tiden som de båda männen brottas med djupt olika och individuella problem förvandlas deras professionella relation på grund av ett beslut som binder dem samman. Manus av Joel Fields & Joe Weisberg och regi av Chris Long.