The Patient
Intake
Dr Alan Strauss, en terapeut som sörjer sin frus död, tar sig an en ny och förbryllande klient. Under tiden som de båda männen brottas med djupt olika och individuella problem förvandlas deras professionella relation på grund av ett beslut som binder dem samman. Manus av Joel Fields & Joe Weisberg och regi av Chris Long.
Sams önskan att hitta en terapeutisk lösning växer i takt med att hans inre kamp intensifieras. Dr Strauss introducerar en ny variabel i deras sessioner.
På gränsen till en kris hedrar Sam löftet som dr Strauss gav honom som villkor för att fortsätta deras arbete tillsammans. Det förtroende som byggs upp mellan patient och läkare testas, med ett liv i fara.
Sam kontaktar en kvinna från sitt förflutna. Prövningar väntar för dr Strauss, Sam och Elias.