House of David Jättar väcks
S1, A6: Mörka krafter växer sig starkare utanför Sauls rike när Israels fiender frammanar legendariska krigare som länge setts som myter. En relation vid hovet komplicerar hjältarnas liv avsevärt och drottning Ahinoam tvingas vidta drastiska åtgärder för att hjälpa kungen.