S8, A1: I New York har Jack Bauer dragit sig tillbaka, men han hamnar mot sin vilja i händelsernas centrum då president Allison Taylor förhandlar om fred i Mellanöstern med ledaren Omar Hassan. Samtidigt finns det en plan om att mörda honom.