The Orville Krill
S1, A6: En Krill-attack på en ny unionskoloni tvingar Orvilles besättning att kliva in i handlingen. Krill-skeppet är mycket starkare än Orville, men kapten Eds strategiska stridsplan leder till seger. Efter anfallet beger sig Ed och Gordon ut på ett farligt hemligt uppdrag med mål att infiltrera en nyligen upptäckt Krill-rymdkapsel i syfte att få tag i Krill-folkets bibel "Anhkana".