Länge leve Pilar!
S1, A6: Guillermos mamma har dött och Pilar går på begravningen i hopp om att övertyga honom att inte säga upp sig och istället återvända till palatset. Men timmarna före mässan kommer prinsessan att nå en oväntad insikt. Hon kommer att upptäcka att för vissa betyder monarkin fortfarande något som är värt att upprätthålla.