S1, A6: Sommarlovet är olidligt hett. Akira tar extraklasser, stöter ihop med Haruka (löparlagets kapten) och de åker till skolan tillsammans för första gången sedan länge. Haruka vill veta om de fortfarande kan vara vänner, men bussen är framme innan hon kunde säga något om det, och de går skilda vägar. Akira går till ett bibliotek när det plötsligt börjar regna och träffar av en händelse Kondo.