S1, A1: Omgiven av sina vänner och familj bidrar Fara så gott hon kan till att organisera bröllopet mellan sin syster Safia och hennes brudgum Maxime. Samtidigt vägrar deras mormor Rania att lämna köket för att delta i ceremonin. Fara är redo att göra vad som krävs för att undvika ett familjedrama.