Miskina, Poor Thing
Mabrouk
Omgiven av sina vänner och familj bidrar Fara så gott hon kan till att organisera bröllopet mellan sin syster Safia och hennes brudgum Maxime. Samtidigt vägrar deras mormor Rania att lämna köket för att delta i ceremonin. Fara är redo att göra vad som krävs för att undvika ett familjedrama.
Hunger Management
Även om Maxime har anammat sin nyfunna andliga väg sedan bröllopet, är Safia extremt arg på sin syster. Fara vet att det är bättre att hon fixar skadan hon har orsakat om hon återvänder till familjehemmet. Men det visar vara sig lättare sagt än gjort, särskilt mitt under Ramadan, som hon har bestämt sig för att delta i för en gångs skull.
Saker och ting hettar till mellan Nassim och Cherifa, vilket gör Fara allt mer svartsjuk. Mariam uppmanar henne att berätta sina känslor för Nassim innan hon förlorar sin chans. Men först måste hon stanna till vid skrotupplaget med Damien för att hämta det som är kvar av hennes matbil.
Fara är tveksam till att följa med kompisgänget till matchen mellan Frankrike och Algeriet på kvällen. Händelsen påminner henne om hur hennes mamma Najet, som en ung kvinna på 1975, träffade hennes far Kader. Det är en möjlighet att gräva i det förflutna och bättre förstå vad som har gått fel i nuet.
Mitt i natten upptäcker Damien att Rania ligger på köksgolvet. Hennes vistelse på sjukhuset med alla som kommer på besök blir en chans för dem att äntligen ställa saker till rätta. För Fara är det sanningens ögonblick som sporrar hennes beslut att ge sig ut på jakt efter sin främmande far.
Fara och Safia är i Oran, med två dagar på sig att hitta en ny brödbaksform till Rania. Fara använder den här tiden för att lära känna sin algeriska familj och landet bättre, vilket irriterar Safia, som inte kan vänta med att ta nästa plan tillbaka hem. Men saker och ting tar en vändning när de träffar Aris, som blir deras lokala guide.