Carnivale Milfay
S1, A1: Efter att ha begravt sin mor på släktens gård sällar sig Ben Hawkins till ett kringresande tivoli på väg till ännu en utarmad stad i Dust Bowl-området. Bens psykiska förmågor bekymrar den blinde mystikern Lodz, men föreståndaren Samson insisterar på att Ben ska få följa med truppen. Riggaren Jones anar att något är på gång mellan Ben och tarottolkaren Sofie, som han själv har ett gott öga till. Samtidigt i Mintern får den evangeliske pastorn Justin ett "tecken från Gud" och upptäcker sina egna mystiska krafter. Ben överväger att lämna tivolit, men en plötslig ingivelse får honom att stanna.