S1, A2: Vi lär känna Pantanals drottning Fera som lär sin bångstyriga unge Simba hur man klättrar i träd och jagar efter mat. Sedan följer vi Ferinha, en annan lokal hona, som får det tufft när fler hanar flyttar in och hotar hennes ungar.