Jaguarens värld
Lär känna jaguarerna
Häng med Lizzie och Onçafari-teamet ut i Pantanal i jakten på en försvunnen jaguarhanne. Följ kampen mellan outsidern Badalo och de unga utmanarna när de försöker störta den regerande jaguarhannen och vinna Feras och de andra lokala honornas gunst.
Följ med teamet på lite dramatik när de letar efter Ferinha, Fera och Badalo vars spårningshalsband saknas. En ny biolog hjälper Lizzie att sätta nya halsband på jaguarerna och kompletterar med högteknologisk utrustning som registrerar ännu mer data.
Se på när Onçafari-teamet bekantar sig med Aroeira, deras nymärkta hona, och ta en titt på Auroras unge Apolo. Vi fortsätter jakten på Badalo som har förflyttat sig djupare in i den översvämmade skogen, vilket äventyrar Lizzies banbrytande forskning.