S2, A3: Francis Wolcott, agent för gruvmagnaten George Hearst, anländer till Deadwood, och Farnum börjar genast fjäska för honom. På Gem mår Swearengen riktigt dåligt. Han ligger på golvet och lider av blodförgiftning och njursten och kan knappt prata.