S1, A1: När ett plan landar i New York och alla ombord är döda kallar man på dr Ephraim Goodweather och hans lag för att undersöka situationen. Abraham Setrakian är övertygad att det som ser ut som ett virusutbrott kan vara något mycket mer olycksbådande.