S1, A2: Den första rättegången mot Carolyn Warmus slutar med en oenig jury. I den nya rättegången bidrar ett kontroversiellt bevis till att fälla Carolyn. 27 år senare får Carolyn tillstånd att genomföra DNA-tester som hon tror kan bevisa sin oskyldighet.