Dåtidens elitstyrkor Operation Thunderbolt
S1, A5: Den 27 juni 1976 lyfte ett plan med 246 passagerare från Tel Aviv mot Paris. När det mellanlandade i Aten gick fyra terrorister ombord. Några minuter senare hade de kapat planet och satt det på kurs mot Uganda.