Dåtidens elitstyrkor
City Under Siege
I november 2008 skickades specialstyrkor till Indiens mest tätbefolkade stad, Mumbai, för att under en svår och utdragen kamp eliminera en grupp terrorister som redan hade belägrat och tänt på det berömda hotellet Taj Mahal.
Den 27 juni 1976 lyfte ett plan med 246 passagerare från Tel Aviv mot Paris. När det mellanlandade i Aten gick fyra terrorister ombord. Några minuter senare hade de kapat planet och satt det på kurs mot Uganda.