S5, A11: Athena, Bobby och 118:an "speedar" till undsättning för att rädda en familj vars pick-up lastbil har riggats med en rörbomb som kommer att detonera om fordonet saktar ner under 88 kilometer i timmen. Samtidigt har Eddie en tuff övergång till sitt nya jobb, Buck fattar ett impulsivt beslut om sitt förhållande och Hen accepterar motvilligt sin nya partner i Chimneys frånvaro.