PÅ GATAN
S1, A3: Studenterna etablerar Nationella strejkkommittén (CNH). Med hjälp av en hemlig agent organiserar de en av de största protesterna som någonsin setts i landet. President Diaz Ordaz' regering är i rampljuset. Samtidigt vill CIA hjälpa Corona del Rosal, en kandidat i presidentvalet, att genomföra en kupp och återställa lag och ordning.