S1, A4: Britterna kapitulerar vid Yorktown. Adams och Abigail återförenas i Paris. Adams blir nationens första ambassadör i Storbritannien. Georg III erkänner USA. Adams och Abigail återvänder till Boston. Presidentvalet närmar sig och privatlivet får ge vika.