S1, A4: Efter att Hjerson blivit beskjuten intensifieras jakten på den skyldige. Samtidigt börjar familjen Åkermans fasad att spricka. Med Oscar på sjukhus och Harriet tillbaka i hans liv blir fallet väldigt personligt för Hjerson.