S1, A1: Not Dead Yet följer Nell Serrano (Gina Rodriguez), en fattig och nybliven singel, självbeskriven katastrof, som kämpar för att återuppta livet och karriären hon lämnade bakom sig för 10 år sedan. När hon tar det enda jobb hon kan hitta – att skriva dödsannonser – börjar Nell få livsråd från en osannolik källa.