S1, A1: Mike anordnar en blind date mellan Mandy och Kyle, en av hans anställda som Mike tycker hade passat Mandy perfekt. Men Mikes planer går snett när Kyle råkar träffa Kristin. På jobbet berättar Mikes sedan länge chef och vän Ed att han är portad från de internationella fotograferingarna till deras katalog. Istället får Mike ansvara för företagets hemsida. I sin nya roll upptäcker Mike att internet faktiskt är en plats där han kan få utlopp för sina känslor och en chans att vända sig till de som håller med honom om att manligheten är under angrepp. Där kan han berätta vad han tycker om att känna sig som den sista mannen i kvinnornas värld.