S1, A1: Som ung var Ray Drecker populär och på väg mot toppen. I dag är han en underbetald lärare och baskettränare, som blivit lämnad av sin fru. Efter att hans hus eldhärjats flyttar hans tvillingar in hos sin mamma och hennes självbelåtna man. Slutkörd går Ray till en självhjälpskurs, där man ska identifiera ett personligt "vinnande redskap" som kan saluföras för att nå finansiell framgång. Efter ett mindre tillfredsställande möte med en kurskamrat - den gamla flamman Tanya Skagle - får Ray en aha-upplevelse. Med Tanyas hjälp ska han utnyttja sin största tillgång för att vända lyckan.