S1, A1: Seriestart. Bashir kämpar för att återvända till sitt kall som akutläkare efter att ha lämnat Syrien för ett nytt liv i Kanada. Hans hoppfullhet är kraftigt reducerad när en tragisk olycka leder fram till en oväntad jobbchans på York Memorial.