S1, A1: Nyskilda Valerie och hennes 16-åriga dotter, Laura, flyttar hem till Valeries bror Alex. Som evig ungkarl och expert på tillfälliga förhållanden ordnar Alex en dejt åt Valerie. De går på varsin dejt på samma restaurang på kvällen.