Pojken i skruden
S2, A3: Kvarlevorna av en tonårsrymling upptäcks. Hans föräldrar tror att han blev mördad av sin flickvän som är från ett fattigare område. Bones och Booth är på väg att hålla med när det visar sig att hon är intresserad av tragiska kärlekshistorier och besatt av Romeo och Julia. Men nya bevis leder dem till att tro att en man som hjälper rymlingar kan vara inblandad.