Alias Q & A
S1, A17: DRS (Department of Special Research) som är en black ops-avdelning av NSA, har tagit Sydney tillfånga för att de tror att hon utgör ett hot mot rikets säkerhet. Test har visat att hon helt och hållet motsvarar den 500 år gamla profetian om en kvinna som ska "orsaka en stor makts fullständiga undergång". FBI:s specialagent Kendall frågar ut Sydney inför en grupp förhörsledare. Medan hon förhörs om sina möjliga kopplingar till Rambaldiartefakten gör hon en chockerande upptäckt som kanske kan avslöja mysteriet med den 500-åriga profetian.