Sydney Bristow är agent för SD-6, en topphemlig spioncell inom CIA.
Sydney och Anna memorerar en binär kod skriven av Milo Rambaldi. Sydney och Dixon skickas ut på ett uppdrag där de ska undersöka en terroristkomplott om att eliminera United Commerce Organization. Francie misstänker att hennes pojkvän är otrogen, medan WIll fortsätter att gräva i mysteriet med mordet på Sydneys fästman.