Salt
Angelina Jolie har huvudrollen i Columbia Pictures Salt, en nutida spionthriller. Innan hon anställdes av CIA svor Evelyn Salt en ed om plikt, heder och land. Hon visar sig lojal mot dessa när en avhoppare anklagar henne för att vara en vilande rysk spion. Salt tar till flykten och använder all sin skicklighet och alla år av erfarenhet som hemlig agent för att undgå att bli fångad, skydda sin man och hålla sig steget före sina kollegor på CIA.