S2, A5: Del 5 av 22: Sing a song of murder. I en liten kuststad i Maine bor den charmiga och vänliga änkan Jessica Fletcher. Utöver sitt arbete som deckarförfattare hyser hon ett stort intresse för mord och metodiskt detektivarbete. I huvudrollen: Angela Lansbury.