S1, A5: Evan Daniels, Ororo Monroe/Storms brorson, uppvisar sin mutantförmåga av att skjuta ut benspikar. Trots kännedomen om sina krafter vägrar Daniels i början att gå med X-Men. Men när hans före detta basket-lagkamrat Pietro Maximoff (Quicksilver) ständigt stjäl pengar från honom (och ideligen sätter honom i knipa), accepterar Evans erbjudandet i ett försök att besegra sin forna vän.