S1, A8: När "News Night" vägrar att bevaka en sensationshistoria leder det till att tittarsiffrorna dyker. Will och MacKenzie tvingas överge sina principer för att få tillbaka tittarna och få chansen att ta hand om en republikansk debatt. Will låter en osannolik skribent, Brian Brenner, provjobba för att skriva en artikel om "News Night 2.0". Sloan kämpar för att få mer tid i sändning för att prata om en viktig ekonomifråga. Charlie får reda på vem som gav dem förhandsinformationen om bin Ladin och Neal pitchar en idé om en internetblåsning.