S1, A4: I början av 2024 testar Sébastien Loeb framtidens Dacia under Dakarrallyt. R5 gör succé på mässan i Geneve. Med Scenic vinner Renault vinner titeln Årets bil. Bakom dessa segrar drivs en ihärdig lobbyverksamhet för elektrisk omställning både vid franska senaten och i Bryssel. För Alpines del leder besvikelser inom sporten till att Luca de Meo tillkallar Flavio Briatore, en F1- ikon.