S1, A1: Serien utforskar de prövningar och framgångar som möter en av 1900-talets med välkända dynastier, familjen Getty, och utforskar det som gör alla familjer så komplexa. Serien tar sin början 1973 med kidnappningen av John Paul Getty III.