S1, A2: Maura påbörjar sitt nya liv, men inget med livet som kvinna är lätt — att hitta vänner, hitta en ny gemenskap, och framför allt, att komma ut för sina barn. Sarah presenterar sin man (Rob Huebel) för sin före detta flickvän Tammy (Melora Hardin). Rob hälsar på sin gamla barnvakt, och Ali kommer närmare sin tränare.