Transparent
Att Släppa
Maura påbörjar sitt nya liv, men inget med livet som kvinna är lätt — att hitta vänner, hitta en ny gemenskap, och framför allt, att komma ut för sina barn. Sarah presenterar sin man (Rob Huebel) för sin före detta flickvän Tammy (Melora Hardin). Rob hälsar på sin gamla barnvakt, och Ali kommer närmare sin tränare.
Maura flyttar ut ur familjehemmet och in i en lägenhet i ett livligt område, precis när Sarah behöver ett nytt hem efter att ha upplöst sitt perfekta liv. Josh blir tvungen att tänka om sin oväntade plan att börja en familj. Ali hittar nya gränser att överskrida.
När Maura äntligen kommer ut för Ali följer de med Sarah på en utflykt till köpcentret, där de får sig en otrevlig läxa om hur det är att vara kvinna. Josh blir tvungen att konfronterar sitt förflutna när Syd (Carrie Brownstein) ställer frågar om hans långtidsrelation med Rita.
Sarah, Josh och Ali försöker hitta Shellys make Ed, som har försvunnit, men går istället vilse i sitt eget förflutna. Ali kan inte längre hålla Mauras hemlighet från Josh, som blir tappar fattningen. När Maura stöter på en familjevän försvarar hon sin nya identitet.
I sina försök att acceptera Maura, söker Josh svar hos en rabbin som heter Raquel (Kathryn Hahn), och Ali söker svar i en kurs om genus-studier med Syd. Sarah får besvara frågor från sina barn som träffar Maura för första gången.