Fleabag
Fleabag ger oss underhållande och gripande inblickar i en sarkastisk, sexuell, argsint och sörjande kvinnas psyke då hon kastar sig in det moderna livet i London. Manusförfattare är den prisbelönta dramatikern Phoebe Waller-Bridge som även spelar huvudpersonen Fleabag, en frispråkig kvinna som försöker läka medan hon avvisar alla som försöker hjälpa henne, och visar upp en övermodig attityd.
Argsinta, sexfixerade, skandalösa och roliga Fleabag gör entré med en skräll då hon susar genom stan och försöker klamra sig fast vid vem eller vad som helst som kan hjälpa henne att hålla sig flytande.
Fleabag som plågas av minnen av sin döda bästa vän och nyligen har dumpats av sin känslomässigt sköra pojkvän, försöker desperat sälja stöldgods och väcka liv i avsomnade romanser för att slippa tänka på vilken röra hennes liv har blivit.
Fleabag hjälper sin smaklösa svåger att köpa en present till Claire, som har bestämt sig för att själv ordna överraskningsfesten på sin födelsedag. På jakt efter en dejt återupptar Fleabag bekantskapen med en kille med utstående framtänder.
Fleabag och hennes syster Claire har fått en retreatvistelse i present av sin far, och de åker motvilligt iväg för att tillbringa helgen i total tystnad i sällskap med andra kvinnor. Den påtvingade tystnaden störs av en ovanlig veckoslutskurs som pågår i närheten, explosiva sanningar som avslöjas, och ett oväntat återseende.
Fleabag tar med en dejt till sin gudmors "Sexhibition" men väl där väntar ett antal chocker, däribland en kärleksförklaring, ett välbekant konstverk och en hel vägg full av överraskningar. Men var finns Claire? I säsongens sista avsnitt tvingas Fleabag konfrontera sina handlingar, och till slut avslöjas vad som hände hennes älskade vän Boo.