The Marvelous Mrs. Maisel
I New York 1958 går Midge Maisels liv som på räls – make, barn och eleganta Yom Kippur-middagar i deras våning på Upper West Side. Men när allt överraskande förändras måste hon besluta vad hon är bra på – och att gå från hemmafru till ståuppkomiker ses som ett märkligt val av alla utom henne. The Marvelous Mrs. Maisel är skriven och regisserad av Amy Sherman-Palladino (Gilmore Girls).
Ya Shivu v Bolshom Dome Na Kholme
Midge liv är upp-och-ner efter att Joel lämnat henne. Midge och Joels föräldrar gör allt för att hålla ihop familjen. Susie övertalar Midge att återvända till scenen och hitta sin egen röst.
Efter ytterligare en arrestering har Midge hamnat i trubbel med lagen, och tvingas förlita sig på att Susie vet vad hon gör. Abe kommer till Moishe med ett intressant förslag. Lenny Bruce ger okonventionell inspiration åt Midges nummer.
Midge glider längre och längre ifrån sitt en gång så perfekta liv. Susie tar med Midge runt New Yorks komediklubbar. Rose är en smula skadeglad över Midges nya boendesituation.
Midge börjar på ett nytt jobb och får en hel del vänner på kuppen. Susie fortsätter att försöka få Midges karriär att gå uppåt, men åker på en del bakslag. Både Midge och Joel får uppleva baksidan av sina nya livvstilar.
Midge hittar en annan sorts publik att uppträda för, till Susies förtret. Abe får ett jobberbjudande han drömt om länge. Familjen Weissman samlas för en middag. Susie visar äntligen prov på sina färdigheter som manager.