Funny Woman
När Barbara Parker, en rolig och vacker kvinna från en liten småstad hittar sin röst inom ståuppkomedi, lämnar hon sitt liv i Blackpool, England, bakom sig för att söka framgång i den mansdominerade komedivärlden i 1960-talets London.
Som Sophie Straw förändras Barbaras liv över en natt när showen blir en stor succé.