S1, A5: J. Jonah Jameson får många andra att tro att väggklättraren är en brottsling när Spider-Man tydligen attackerar ett museum. Peter beslutar sig då för att söka efter ledtrådar för att bevisa att dessa rån orsakats av en Spider-Man-imitatör. Till exempel upplöstes inte näten som "Spider-Man" använt efter en timme, som Spider-Mans nät vanligtvis gör. Han samarbetar med detektiven Terry Lee för att leta efter ledtrådar. Peter hittar näten som finns kvar från brottsplatsen och föreslår för Terry att de är falska eftersom Spider-Mans nät skulle ha upplösts tills nu.