S2, A7: Sydney måste hinna hitta ett botemedel till Vaughn vars liv är i fara på grund av hans blöta äventyr i Taipei. Men för att hitta botemedlet måste Sydney göra en deal med Sark som skulle kunna utsätta Sloane för livsfara. Under tiden fortsätter Will med sin research åt Vaughn och upptäcker vissa störande luckor i några 20-åriga standardiserade IQ-tester.