Ancient Yellowstone The Petrified Forest
S1, A3: Greater Yellowstone sitter på en vulkanisk hetfläck där förödande geologiska händelser utspelade sig. Resultatet? En bisarr beravningsplats för fossiliserade skogar som består av kvarvarorna av träd som dog av smält lava, aska och lera för ungefär 50 miljoner år sedan.