S1, A4: Isabels möte med Statisten visar sig bokstavligen vara en återvändsgränd, men hon överväger en plan för att påskynda slutet av Rebound: att förföra den gode mannen, João Marcelo, och få honom till altaret, för det är så såpoperor alltid slutar. Det romantiska parets trassel tvingar Lauro att ändra i handlingen och låter Geraldo, Inácios tvillingbror och förmodligen Isabels far, återvända.