Novela
Isabel är en lovande manusförfattare som vill skriva en stor "telenovela". När hon får sin chans förråds hon av sin mentor Lauro Valente, en berömd manusförfattare med skrivkramp. Vid seriens premiär bestämmer sig Isabel för att konfrontera honom, men är plötsligt huvudpersonen i hans telenovela. Detta ger henne möjlighet att bevisa sin kreativitet och att vända allt till sin fördel.