Spider-Man The Sting of The Scorpion
S1, A6: Mac Gargan, en oviktig skurk som har slut på tur, gör en överenskommelse med J. Jonah Jameson för att eliminera Spider-Man. Gargan tas till dr Farley Stillwells labb, där han förvandlas till superskurken Scorpion. Detta inspirerat av faktumet att skorpioner är naturliga jägare av spindlar. Spider-Man möter Scorpion i strid men lyckas inte undslippa honom. Men precis när Jameson beordrar Scorpion att demaskera Spider-Man så inser Gargan att förlaget har förvandlat honom till ett monster. Han fortsätter att muteras och förlorar mer och mer av sin mänsklighet. I raseri kidnappar han Jameson.