The story of Daigo
S1 A1: Under Sengoku-perioden i Japan ingår Lord Daigo Kagemitsu en pakt med tolv demoner där han lovar dem sin ofödde son i utbyte mot att riket ska blomstra. Flera år senare blir den unge tjuven Dororo attackerad av en vålnad, men räddas av en mystisk pojke vars kropp verkar bestå nästan helt av proteser.