Dororo
Under Sengoku-perioden i Japan ingår Lord Daigo Kagemitsu en pakt med tolv demoner där han lovar dem sin ofödde son i utbyte mot att riket ska blomstra. När pojken föds han ut på en flod, och Kagemitsus rike blomstrar som utlovat. Flera år senare träffar den unge tjuven Dororo på den mystiska Hyakkimaru, en pojke med svärd i stället för armar, som trots att han är blind verkar kunna se monster.