S1, A2: Vox Machina berättar för härskare Uriel om den monstruösa ondskan bakom de förödande byattackerna och lyckas spåra varelsen tillbaka till dess dolda håla. För Emons säkerhet måste Vox Machina ta tillfället i akt och möta ett odjur som tycks vara odödlig.