S1, A5: Drottning Ahinoam anordnar en fest för att välkomna en viktig grupp gäster i sitt hem. Politiken vid hovet är full av svek, och varje aktör har sitt eget hemliga uppdrag. David lär sig att navigera sitt nya liv och kommer ett steg närmare sitt öde.